20 Haziran 2016 Pazartesi


İNSANLIK DURUMU



    Size birinden bahsedeceğim bu yazımda. Daha doğrusu o size kendisini anlatacak. Hayır, yanlış anlamanızı istemem, resimdeki adamın yarattığı karakteri tam anlamıyla özümsemeniz mümkün değil burada yazılanları okuyarak, sadece bir fikir sahibi olacaksınız Clappique hakkında. Dilerseniz sözü kendisine verelim ki, kim olduğunu, hayat görüşünü, fikirlerini ve arzularını sizinle paylaşabilsin!
    "Acınacak bir durum yavrucuğum, acınacak bir durum! Bakın bana. Yüzümü görüyor musunuz? İşte yirmi yıllık kalıtımsal hayal gücü insanı ne hale getiriyor görün. Bence frengiye benziyorum. -Tek laf istemem!
    Bir de kumarbazın duygularını kazanç umudu ayağa kaldırır derler, ne ilginç! İnsanlar eskrim şampiyonu olmak için düello yapar demek gibi bir şey bu da...
    Tek laf yok!.. Çok dikkat çekici azizim, çok dikkat çekici! Terbiyeli bir hayalet gibi çekip gitti. Biliyor musunuz, genç hayaletler çok terbiyesiz ve yaşlılar onlara insanları korkutmayı öğretemiyor, çünkü söz konusu gençler hiçbir dil bilmiyor. Yalnız 'zip zip' demeyi öğrenmişler.
    Hayatın içine sanatın araçlarını sokmak gerek dostum, hayır, hayatı sanata dönüştürmek için değil, Tanrı aşkına, hayır! Onu daha fazla hayat haline getirmek için! Tek laf istemem!
    Büyücü olmak, halifeye tek boynuzlu at göndermek isterdim, -tek boynuzlu at diyorum size- sarayın içinde beliriverirdi gümüş rengindeki tek boynuzlu ve haykırırdı: Şunu bil ki halife, hasekin aldatıyor seni! Tek laf istemem! Bende bu burunla muhteşem bir tek boynuzlu at olurdum! Ama tabi gerçek olmazdı bu. Denilebilir ki, insanın bir başkasının gözünde kendisininkinden farklı bir hayatı yaşamasının ne denli tadına doyulmaz bir şey olduğunu kimse bilemez, özellikle de bir kadının gözünde.
    Yarından sonra da eğer yağmur yağmış olursa, burası yine böyle kokacak ve ben belki de ölmüş olacağım... Ölmüş mü? Neler diyorum ben böyle? Çılgınlık bu! Tek laf istemem. Ben ölümsüzüm.
    Yakında... Hayır. Belki. Hoşçakalın azizim. Şanghay'ın var olmayan tek adamı -tek laf istemem; kesinlikle var olmayan tek adamı!- sizi selamlıyor. Baron de Clappique yok, hiç var olmadı."
   


                                -Andre Malraux, İnsanlık durumu-   
                                                                                          

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder